Ressource pédagogique : The consumer credit in France, 1947-1965. From stigmatisation to regulation

Pillar of growth in contemporary economies, the consumer credit in its modern form, banking, develops from the 1950s. This video will revert to the construction of this market at the origin of the emergence of French and European leaders that are Sofinco and Cetelem. What was the role of demand, par...
cours / présentation - Création : 13-11-2015
Partagez !

Présentation de: The consumer credit in France, 1947-1965. From stigmatisation to regulation

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Français
Type : cours / présentation
Niveau : enseignement supérieur, licence, master, formation continue
Durée d'exécution : 7 minutes 39 secondes
Contenu : image en mouvement
Document : video/mp4
Poids : 25.98 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs. Creative Commons (BY NC)

Description de la ressource pédagogique

Résumé

Pillar of growth in contemporary economies, the consumer credit in its modern form, banking, develops from the 1950s. This video will revert to the construction of this market at the origin of the emergence of French and European leaders that are Sofinco and Cetelem. What was the role of demand, particularly women, in the dissemination of this credit? What were the objectives of the adopted regulation? To what extent the latter has helped shape today's market?

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Consommation (339.47)

Intervenants, édition et diffusion

Édition

Diffusion

Document(s) annexe(s) - The consumer credit in France, 1947-1965. From stigmatisation to regulation

Partagez !

AUTEUR(S)

  • Sabine EFFOSSE

ÉDITION

IDHES (Institutions et Dynamiques Historiques de l'Economie et de la Société)

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    19344
  • Identifiant OAI-PMH
    oai:canal-u.fr:19344
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    Canal-U
  • Publication
    13-11-2015